Fen İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği
BİRİNCİ BÖLÜM: Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı; Çerkeş Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nün çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak Madde 2 - Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunun 15/b maddesi ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar Madde 3 - Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye: Çerkeş Belediyesini,
Servis: Fen İşleri Müdürlüğü’ne doğrudan bağlı alt birimleri,
Üst yönetici: Çerkeş Belediye Başkanını,
Üst yönetim: Çerkeş Belediye Başkanı ve Belediye Encümenlerini,
Başkan: Çerkeş Belediye Başkanını,
Müdür: Fen İşleri Amirini ifade eder.
Temel İlkeler:
Madde 4 - Çerkeş Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında:
Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
Hesap verebilirlik,
Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik, Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, temel ilkeleri esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Fen İşleri Müdürlüğü ve Alt Birimlerinin Görevleri
Fen İşleri Müdürlüğü’nün görevleri
Madde 5 - Aşağıda belirtilen görevler, Fen İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür:
Bedeli Belediye tarafından karşılanan ve ihale suretiyle yaptırılması düşünülen her türlü işin ilgili mevzuat ve hükümlere göre keşiflerini hazırlamak.
Belediyenin yapı ve inşaat programını hazırlamak,
Kontrolörlük hizmetlerini yapmak, hak ediş ve kesin hesaplarını düzenleyerek bunlarla ilgili tüm işlemleri takip ederek sonuçlandırmak,
İhale edilmiş işlerin geçici ve kesin kabullerini yapmak,
Başkanlık makamınca yapılması istenen işlere ait her türlü etüt, plan, proje, keşif ve ihale dosyaları hazırlamak, takiplerini yapmak,
Belediyenin yetki alanındaki meydan, bulvar, cadde ve yolları yapmak, yaptırmak, bakım ve onarımlarını sağlamak,
Belediyenin görev ve yetki alanına giren yollarda bordur ve tretuvar çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,
Teknik konularda başkanlık makamına ve belediyelerin diğer birimlerine danışmanlık yapmak,
Üst yönetim tarafından verilecek benzer nitelikli diğer görevleri yerine getirmek.
Madde 6 — Teknik İşler Servisinin görevleri şunlardır:
Belediye sınırları ve mücavir alan içerisinde hizmet binaları ve yollar vb. projeler için öneride bulunmak, hazırlanan projelerin keşif ve ihale çalışmalarını gerçekleştirerek neticelendirmek.
Çerkeş genelinde yeni imar yolları yapmak,
Mevcut yolların yeniden düzenlenmesi işlerin kontrollüğünü yapmak ve bu işlere ait ihale hazırlık çalışmaları ile ihalelerin yapılmasında görev almak;
Yapımı süren ve tamamlanan hizmet binaları, yollar ve her türlü üst yapı tesis ve düzenlemelerin geçici ve kesin kabul işlemlerini yürütmek, bunların şartnameler ve yönetmelikler kapsamında yürütülmesi ile yapıların ekonomik ve sağlıklı bir şekilde program dahilinde tamamlanmasını kontrol etmek,
Müdürlüğün çalışma yaptığı cadde ve sokakların altyapı sorunlarının, ilgili paydaş kurumlar ile irtibat halinde, çözümünü sağlamak,
Vatandaşlardan çeşitli yollarla gelen altyapı konusundaki şikayetleri yerinde veya dosyadan inceleyerek, gerekli işlemleri yapmak ve yetkili kişi ve kurumlarla irtibata geçerek çözüm için yardımcı olmak,
Belediyenin sorumluluğu altında bulunan cadde ve sokaklardaki yolların yapımı, bakımı ve onarımını sağlamak.
Açılan yolların bordürlerinin döşenmesi ve tretuvar dolgularının yapılmasını sağlamak,
İhale suretiyle yaptırılan yol, bina ve benzeri tesislerin bakım ve onarım faaliyetlerinin kontrollüğünü yapmak,
Tabii afet vb. durumlarda iş makineleri ve ekipler ile çalışmalara katılmak,
Kış aylarında kar yağışında karla mücadele etmek,
Yolların asfalt kaplama yamalarını yapmak.